5 intrebari care te vor ajuta sa creezi strategia in Social Media

15 februarie 2016

Fie ca incepi o noua strategie in Social Media sau ai decis sa schimbi cateva aspecte ale unei strategii deja existente, trebuie sa incepi acest proces cu cateva intrebari. Pentru a-i determina pe clienti sa actioneze asa cum vrei, trebuie sa stii foarte clar ce vrei cu adevarat; vrei ca atragi cat mai multi clienti sa dea like la pagina de Facebook, vrei sa cresti numarul vizitatorilor pe site care acceseaza site-ul direct de pe retelele de socializare etc.

Primul lucru de care trebuie sa tii cont, este stabilirea obiectivelor. Porneste de la o intrebare generala (de ex. Care este scopul de a fi activ in Social Media?" si continua prin a ajunge la o intrebare mult mai specifica (de ex. care este scopul campaniei, care sunt obiectele pe care vrei sa le atingi?).  Bineinteles, pentru a atrage cat mai multi clienti, secretul este sa iti concentrezi atentia pe beneficiile pe care le au acestia daca aleg produsele sau serviciile pe care le oferi si nu pe caracteristicile acestora. Ai grija ca atunci cand stabilesti obiectivele, acestea sa fie SMART (specifice, masurabile, accesibile, relevante si incadrate in timp).

Aceste lucruri fiind stabilite, trebuie sa te gandesti la publicul tinta. Dupa ce ai analizat cu atentie care sunt preferintele clientilor si ale potentialilor clienti si care sunt asteptarile acestora, stabileste retetele de socializare in cadrul carora se va desfasura campanie. Tot acum este momentul sa analizezi felul in care produsele si serviciile tale se incadreaza in preferintele clientilor si sa gasesti solutii eficiente care ii vor determina pe acestia sa aleaga produsele tale si nu pe cele ale concurentei.

- Cine este publicul tinta?
- Ce retele de socializare folosesc?

Urmatorul pas este sa stabilesti ce tip de continut vei posta pe retelele de socializare. Pentru a-ti fi mai usor sa determini ce retea de socializare se potriveste cel mai bine afacerii tale si tipului de continut pe care il vei posta, iata pentru ce tip de continut au devenit populare acestea:
Twitter si Facebook - subiecte de actualitate, bazate in mare masura pe postari de tipul text si imagini.
Pinterest, Instagram si Tumblr - imagini si fotografii.
YouTube, Vimeo, Vine - continut video.
LinkedIn - postari legate de mediul de afaceri.
Reddit - postari din aceeasi nisa.

Acum ca am stabilit aceste aspecte, iata care sunt intrebarile la care trebuie sa gasesti raspuns inainte de a implementa strategia in Social Media:
- Ce tip de continut vei posta pe retetele de socializare?
- Ce subiecte si mesaje vei alege pentru a sustine brand-ul?

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram