Ce inseamna "continut de calitate" pentru Google?

14 octombrie 2015

In ceea ce priveste optimizarea SEO, auzim adesea ca cel mai mare motor de cautare, Google, tine cont de calitatea continutului unui site in procesul de realizare a clasamentului rezultatelor unei cautari. Calitatea, fie ca ne referim la un smartphone sau la un serviciu de curatenie, este un concept subiectiv, care variaza de la persoana la persoana sau de la companie la companie. Fiecare dintre noi avem o idee vaga despre ceea ce reprezinta continutul de calitate, care nu corespunde intotdeauna cu ceea ce reprezinta acesta pentru Google.

Pentru a indeplini scopurile SEO propuse, este esential, nu numai sa intelegi ce inseamna acest concept pentru Google, insa sa fii la curent cu modificarile frecvente care apar in acest sens. Gandeste-te la acest obiectiv ca fiind o tinta in miscare. Daca tu ramai pe loc, iar tinta si-a schimbat pozitia, nu vei reusi niciodata sa o atingi. Continuand cu acest exemplu, este important sa stii ca nu numai tinta (Google) isi poate schimba pozitia, insa si persoana care trage la tinta (utilizatorii). Tehnologia a evoluat atat de mult, incat atat utilizatorii, cat si site-urile si motoarele de cautare trebuie sa faca modificari constante pentru a ajunge la acelasi obiectiv: de a primi si de a oferi informatii relevante.

Cu alte cuvinte, Google aduce algoritmi noi pentru a oferi utilizatorilor rapid informatiile pe care le cauta, iar utilizatorii isi schimba constant modul in care realizeaza cautari (cuvinte cheie, lungimea textelor, experienta etc.). Cum reusim insa sa ne pozitionam in top 3 al rezultatelor motoarelor de cautare, tinand cont de faptul ca aproximativ 2 milioane de articole sunt postate online la fiecare 24 de ore? Google acorda un scor de calitate fiecarui site in parte. Desi nu poti afla care este scorul oferit site-ului tau, incearca sa imbunatatesti cat mai mult calitatea continutului postat pe site.

Cum sa scrii continut de calitate?

Atunci cand cautam un anumit cuvant cheie pe internet, dorim raspunsuri rapide, relevante si de cele mai multe ori, solutii la problemele noastre. Pentru a oferi aceste lucruri vizitatorilor tai, fiecare articol trebuie scris in functie de mai multe aspecte:

  • continut unic, care nu este la fel ca orice alt text de pe internet sau chiar de pe propriul site;
  • limiteaza numarul cuvintelor cheie dintr-un articol. Scopul tau este sa creezi un articol usor de parcurs si de inteles de catre vizitatorii tai;
  • continutul nu inseamna numai text, ci si texte si imagini care trebuie si ele optimizate pentru motoarele de cautare;
  • scrie despre un singur subiect;
  • foloseste link-uri interne, insa ai grija ca articolul sa inglobeze perfect acele link-uri.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram