Optimizare SEO pentru telefonul mobil

4 decembrie 2014

Odata cu accesul la internet direct de pe telefonul mobil a venit si necesitatea utilizatorilor de a obtine rapid informatiile dorite. Tot ceea ce tine de internet si tehnologie se dezvolta cu o viteza uimitoare, iar utilizatorii trebuie sa se adapteze la aceste schimbari la fel de rapid ca specialistii care activeaza in aceste domenii. Intelegerea comportamentului utilizatorului tinand cont de canalul pe care il foloseste, zona geografica din care provine si informatiile pe care le doreste este esentiala in dezvoltarea unui brand in mediul online.

Comportamentul utilizatorilor care acceseaza site-ul tau de pe telefonul mobil este diferit de cel al celor care cauta informatii de pe computer sau laptop. Acestia doresc raspunsuri rapide si de cele mai multe ori sunt interesati de companii care se afla cat mai aproape de locul in care acestia se afla in momentul cautarii. Asadar, atunci cand decizi sa iti optimizezi site-ul pentru telefonul mobil este bine sa iei in calcul urmatoarele aspecte:

1. Foloseste cuvinte cheie scurte - spre deosebire de site-urile accesate de pe computer sau laptop, unde cel mai mare impact asupra utilizatorului il au cuvintele cheie lungi (long-tail keywords), in cazul telefonului mobil este bine ca acestea sa fie cat mai scurte. Motivul este foarte simplu si anume faptul ca este incomod sa introduci cuvinte cheie lungi, chiar si in cazul telefoanelor cu tastatura Qwerty.

2. Optimizeaza continutul - verifica cele mai cautate cuvinte cheie de catre utilizatorii telefoanelor mobile. Incearca sa eviti clip-urile video, reclamele datorita faptului ca acestea iti diminueaza viteza de incarcare a site-ului. In plus, pastreaza doar imaginile relevante.

3. Utilizeaza cuvinte cheie legate de locatia companiei - daca de exemplu, deti un restaurant este foarte posibil ca utilizatorii care se afla in orasul tau sau in apropierea strazii pe care se afla sediul firmei tale, sa foloseasca cuvinte cheie de tipul "restaurant timisoara" sau "restaurant str victoriei".

4. Lungimea textelor - un text care pe o pagina web accesata de pe laptop arata foarte bine si are lungimea potrivita, poate parea foarte lung atunci cand este accesat de pe telefonul mobil. Oamenii prefera textele scurte, care le ofera rapid informatiile dorite. Este important insa, sa incluzi cuvintele cheie.

5. Testeaza viteza de incarcare a site-ului - peste 74% din vizitatori parasesc site-ul daca timpul de incarcare al acestuia depaseste 5 secunde. Verifica daca alte elemente precum JavaScript sau clip-urile video sunt optimizate pentru telefoanele mobile.

Pe langa aceste aspecte, trebuie sa iei in calcul faptul ca o pagina cu 10 rezultate pe laptop, poate fi impartita in doua sau mai multe pagini pe telefonul mobil, in functie de dimensiune ecranului acestuia. Cu alte cuvinte, topul 10 se transforma in top 3 sau top 4, ceea ce inseamna ca un loc pe prima pagina este mult mai greu de obtinut.

 

 

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram